IMECA - Isabelle May Elinor Cermann Alexandersson

Idag är det ingen vanlig dag... För idag har jag namnsdag :D

2010-02-28 @ 17:41:07


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Den perfekta killen

2010-02-22 @ 01:04:33



Inre:
     Han ska vara snäll, omtänksam, trevlig, glad, vilja festa, men också ha mysiga hemmakvällar. Vara charmig, inte pinsam när han är full, ta hand om mig och andra.
     Han måste tycka att det är okej att jag har killkompisar och att jag får umgås lika mycket med dem som med mina tjejkompisar - och detsamma gäller såklart honom! Han måste kunna lita på mig. Att han pussar en tjejKOMPIS är helt okej om det inte är några känslor inblandade, för så är det för mig.. Min bästa killkompis Ricardo har jag kysst fyra gånger utan att det betyder något. Det är samma som att jag skulle kyssa min bästa tjejkompis Angelica tex. Det är väldigt viktigt att han förstår det! Han får inte vara all för svartsjuk, det är det jag försöker säga. Det är bra om han inte gillar det, för det bevisar ju att han tycker om mig, men det är inget att bråka om.
     Ricardo kommer tex alltid att heta 'Ricardo älskling' på min mobil..precis som Angelica älskling gör.. Sen kanske bara min pojke heter vid namn eller åt annat. Jag döper om folk lite här och där.. En gammal vän hette 'Princess Tommy Muppsoppa Skohorn Nordengren' lixom... Namnen hittar jag inte på, de kommer av sig självt..
     Min gräns vid otrohet är om jag flirtar med en kille när jag har pojkvän, för då är jag inte trogen. Vissa sätter gränsen vid sex, jag sätter där, för jag har blivit sårad så mågna gånger nu, så jag tar inga risker längre.. Min kille får gärna flirta med mig istället och vill han inte det, så är han inget att ha. Man ska INTE bete sig som gifta och ta den andre för givet!!! Jag kan ställa upp på många saker och det tror jag att många flickvänner skulle kunna göra för sina pojkar.. Det är bara att fråga, men många killar vågar inte det..
     Livet är inte alltid rättvist och ibland blir det så att man inte är nöjd, men det får man leva med. Det gäller att kunna offra saker för varandra.
Ha kunskap om vett och etikett




Yttre:
     Ögonen är det jag attraheras av mest, det är det första jag ser också. Han ska inte noppra ögonbrynen, utan de ska vara snygga naturligt. Hår är till för att pilla i och därför ska han INTE vara snaggad, däremot får han gärna vara det på andra ställen.. Du vet vad jag menar.. ;)
     Fin hy, ja tack. Hår på bröst, nej tack egentligen, men lite gör inget :) Om han har, så ska det vara där och inte raka av det iaf! Raggarsträng, ja tack :P Ölmage, nej tack, men gärna gilla öl :)
     Han ska vara sexig
Alla passar inte i skägg och alla passar inte i mustach.. Jag gillarinte mustach, men vissa passar i det.. Så det beror på..

Ian_Somerhalder.jpg Ian Somerhalder 7 image by tony_love_heart


Hygien:
* Ickesnusare eller rökare!
* Byta underkläder och ja, strumpor är också underkläder!
* Alltid vara ren å fin
* Bra smak vid parfym
* Jag kan gärna hjälpa till att skrubba i duschen ;)
* Naglar ska alltid vara rena och fina och klippta!
* Lukta gott utan att behöva använda parfym dygnet runt. Och det gör amn om man har en bra hygien.
* Spilade fötter
* Veta hur man kissar, dvs inte kissa på ringen eller utanför..
* Det är jätteviktigt att hans stolthet alltid är ren.
* Hans rum (Om han bor hemma) Ska alltid vara städat! Bor han ensam så ska hela lägenheten vara städad och fräsh! Jag hjälper gärna till, jag är sån som person.. Till exempel bäddar jag alltid sängen! :)



Intressen:
     Jag gillar inte att bada badkar egentligen, men med tända ljus, lite gott vin och en fin kille i samma bad gör att det blir HELT TVÄRTOM :D
     Han får gärna vara intresserad av sport, men inte för mycket så att han tittar på fotboll och hockey hela dagarna.. Jag förstår om det är IFK och om det är riktigt stora matcher eller serier! OS, VM å sånt måste man ju kolla lite på, men inte för mycket sport bara..
Han får gärna gymma och/eller spela fotboll, men han ska ha tid för mig också :) Dock inte för mycket! Jag har ju mina jobb och skola och träningar också som gör att jag inte kan ses så ofta..
     Han får INTE vara en TV-spels- eller Data nörd!!!
Snickare är så himla sexigt!!!
Han måste förstå att alla gillar olika saker. Allt han gillar måste inte jag gilla och tvärtom, MEN ibland måste man offra lite för varandra!
     Det är viktigt att han får sina pojkkvällar och han får självklart gå ut på krogen och dansa med tjejer och det är viktigt att jag får mina egna kvällar också, samtidigt som det är viktigt att vi får vara tillsammans ensamma också. Det är också viktigt att kunna visa upp sin partner för sina kompisar. Jag gör alltid allt för att hans kompisar ska gilla mig, ibland är inte fallet så och ibland är det så att jag inte gillar dem; men alla kan ju inte gilla alla... :P
     Middag, bara han och jag är ju mysigt också. Att laga tillsammans är alltid trevligt med fin dukning och tända ljus eller att man går ut på restaurang. Jag måste dock säga att man ska inte äta ute ofta! Nej sällan faktiskt. Kärlek ska inte köpas för pengar, men han ska kunna visa att han älskar mig. Man ska göra saker tillsammans. Jag gillar tex att gå promenader och hålla i handen, ha picknik på ett berg en fin sommardag. Sitta på stranden och titta på solnedgången och bli omfamnad av killen.



SEX
Jag gillar inte ljus egentligen, men när man är med en kille så är det mysigt! Min stora dröm är att det ska ligga rosblad på golvet somföljer bort till sängen och på. Det ska vara massa tända ljus och musik. Så ligger det en snygg kille på sängen ;) MMMM det är INTE fel att komma hem till :D

Massage är ju ett måste lite då och då också!



Sex måste vara ett ganska stort intresse, men sex är inte bara själva sexet för mig. Det är förspel, mysa, kyssa och han ska veta hur man gör. Jag gillar nya idéer och eftersom jag är så intresserad av sex så delar jag gärna med mig av mina kunskaper, samtidigt som jag vill lära mig nytt hela tiden också!



Detta är den perfekta killen enligt mig.. Men jag vet att ingen är perfekt, speciellt inte jag. Det yttre är absolut inte mina krav på hur min kille SKA vara! Jag är absolut inte perfekt, men jag vet att äkta tjejer är inte perfekta och perfekta tjejer är inte äkta ;)


Over and out.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Snöoväder!

2010-02-20 @ 16:57:28

Jag skulle hämta en kompis som hade vart å festat i Sävedalen, så att de han komma hem säkert, plus att jag skulle sova där. Men fy fan vilket snöoväder det var!!!
Körde även Tims två kompisar till Mölndal och sen åkte vi till Torslanda. Fy vilket väder!! Och tog drygt en halvtimme att få bort bilen från uppfarten imorse när jag skulle hem... Det hade snöat rejält och halt som fan vart det!



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Blomexpert?!

2010-02-20 @ 16:36:54

Finns det någon som kan mycket om blommor? Jag ska göra en tatuering som ska innehålla två blommor som både matchar varandra och tatueringen, men de ska även symbolisera min mamma och bror... En drake ska vara runt blommorna och den ena blomman ska symbolisera att innerst inne har han (min bror) ett hjärta. Den andra blomman (min mamma) ska symbolisera att vad som än händer så finns hon alltid för mig.
   Sen är det också ganska viktigt att blommorna håller sig i liv länge! Och gärna att de finns året om! Finns det någon för mamma som är typiskt finsk? (Hon kommer nämnligen från Finland). Och den som ska symbolisera min bror, det ska vara en stark blomma också.
Jag kommer att måla den själv, precis som jag gjort hittills med draken, men behöver dock lite vägledning..
   Snälla hjälp mig!


 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Blommornas språk

2010-02-20 @ 16:33:03

Hej!
Här kommer lite fakta om blommor. Jag själv gillar inte blommor så mycket.. speciellt inte i present.. Förutom om de kommer från en kille som är speciell, då blir plötsligt blommor det finaste!! :D




Blommor har alltid associerats med romantik. Ända sedan Kung Salomos tid har rosen varit symbol för kärleken, någonting bland annat Kleopatra visste väl (hon hade enligt legenden sitt golv täckt av rosenblad när hon tog emot den romerske kejsaren Marcus Antonius).


Traditionen att ge bort blommor på alla hjärtans dag sträcker sig tillbaka till slutet av 1500-talet. Under en fest i Sankt Valentins ära (sedemera alla hjärtans dag) arrangerad av Henry IV’s dotter fick varje ung kvinna en bukett av den man som var hennes kavaljer.

En gammal persisk tradition sade att en bukett med blommor bar dess givares lust, affektion och till och med kärlek.

Men det var Lady Mary Wortley Montague, fru till Englands ambassador I Konstantinopel, som introducerade blommornas språk till Europa år 1718. Hon menade att alla slags budskap kunde bli sagda genom blommor: vänskap, officiella hälsningar, romantik, passion... men även negativa känslor så som misstycke eller till och med avslutande av relationer.

Sedan dess har blommor varit ett självklart val för att sända någon sitt kärleksmeddelande.

Så, även den allra blygaste beundraren kan skicka en bukett av Violer till sin hemliga kärlek. Nyförälskade ger varandra Irisar, trogna själsfränder Vitsippor och de som brinner av passion kan förståss skicka en bukett med Röda rosor.
 
 Violer                              Irisar                            Vitsippor                         Röda rosor

En bukett med Tulpaner till en ung skönhet är en kärleksförklaring, och Sabelliljor innebär att man har en dejt. Kärlekens flamma tänds av Orkidéer eller Nejlikor, åtrå av Lejongap. Lyckliga älskande ger varandra Azaleor, medan kärlekens renhet representeras av Liljor och Pioner.
  
 Tulpaner                    Sabelliljor                      Orkidéer                Nejlikor


 Lejongap       Azaleor                          Liljor                                    Pioner.

När det kommer till gifta par så representerar Araliaväxter trohet, medan Lotusblommor används för att tillkännage en födelse. Men, den typiska blomman för mödraskap är och förblir Syrener, vilket är Heras blomma – gudinnan av kvinnor och barn.


 Araliaväxter                 Lotusblommor                      Syrener

Man kan som sagt även visa negativa känslor genom blommor. Missnöje visas med Bräsmor, tveksamhet med Luktärt och ett upbrott med Salviablommor. Att ge bort blommor kan avslöja och berätta mycket, så var försiktig när du talar detta ”språk”!


 Bräsmor                              
Luktärt                       Salviablommor.

Varje månad har även en egen blomma, liksom varje dag. Februaris blomma är Jordvivan och den 14:e, alla hjärtans dags blomma, är Krokusen.


 Jordvivan                              Krokusen


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Tim Andersson

2010-02-15 @ 01:11:41

Sov hos min killkompis i fredags till lördags. Var jättetrevligt och mysigt! :)


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

GYMNASTIK I ABGS!!! - Ett självklart val!

2010-02-09 @ 23:45:12

Hej!
Vill du börja i gymnastik, eller känner du någon som vill? Hör av dig till mig väldigt snart isåfall!!! (Seniorer 16+, både killar och tjejer nybörjar/fortsättningsnivå)
Kostnad beror på hur många det blir samt vilken hall vi får och om det är en dag eller fler i veckan. Men ungefär mellan 600-1200 kr/termin. Hemsida: www.abgs.net
ABGS (Askim Billdals Gymnastik Skola)

[email protected]
eller skriv till mig på msn ni som har den.



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

2 år instängd...

2010-02-04 @ 02:25:51

Hopp det här var ju roligt.... :S FAN I HELVETTE ATT JAG SKA DETTA!!! :@
Jag fick ett samtal av polisen idag... och jag ska in på förhör imorgon. :'/ Tack så jävla mycket, men jag kommer typ få två jävla år nu... (Y) KUL!!!
Nöjda nu? vapeninnehavmisshandel, Våld mot tjänsteman, Narkotika innehav, vapenhot... Ne skulle inte tro det :) den här lilla ängeln skulle aldrig kunna göra något sånt... Eller? Vad tror du?



Nej inte jag inte ;)

angel004.gif image by glittergn


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()